Naar Home

Contact opnemen

Veelgestelde vragen

Is er al meer bekend over de plannen van het nieuwe kabinet voor de basisbeurs?

Op dit moment is er nog niet meer bekend dan in het coalitieakkoord Link opent externe pagina  is opgeschreven. 

In het coalitieakkoord staat o.a. de wens om een basisbeurs in te voeren voor alle studenten vanaf studiejaar 2023-2024. Studenten voor wie geen basisbeurs beschikbaar is geweest, krijgen de keuze tussen korting op hun studieschuld of een studievoucher. Hiervoor wordt 1 miljard euro extra uitgetrokken, bovenop het huidige budget voor studievouchers. 

Alle plannen moeten nog worden uitgewerkt. Zodra er meer bekend is, leest u dat op duo.nl.

Ik stop met mijn opleiding. Wat moet ik regelen?

Stopt u met uw opleiding óf gaat u een andere opleiding doen? Met de wijzigingshulp ziet u in 1 minuut wat u moet regelen. 

Bent u uitgeschreven en gaat u niet verder studeren:

  • Zet uw studiefinanciering stop in Mijn DUO.
  • Zet uw reisproduct stop bij een ophaalautomaat.
  • Deed u mbo kijk dan of u lesgeld kunt terugvragen Deed u hoger onderwijs, dan regelt u dit via uw onderwijsinstelling.
Ik krijg in 2022 meer of minder geld dan ik had verwacht. Waar ligt dit aan?

Waarschijnlijk is uw aanvullende beurs veranderd of nog niet berekend. Gebruik de tool Aanvullende beurs en vind het antwoord binnen een minuut.

Ik kan het maandbedrag van 2022 niet betalen. Kan het bedrag verlaagd worden?

We gaan bij het berekenen van het maandbedrag uit van uw inkomen in 2020. In Mijn DUO kunt u bij ‘Mijn schulden’ zien met welk inkomen we hebben gerekend. 

Is uw inkomen na 2020 met minimaal 15% gedaald, dan kunt u dat in het scherm 'Mijn schulden' aangeven. Misschien kunnen we dan uitgaan van uw inkomen in 2021 of in 2022.

Is nog niet gerekend met uw inkomen? Vraag dan om verlaging van het maandbedrag. Klik rechts op het scherm op ‘Minder of niets betalen’ of ‘Uw gegevens wijzigen’ en geef uw inkomen in 2020 door. 

Hebt u uw inkomen al doorgegeven? Dan moet dit waarschijnlijk nog worden verwerkt. U krijgt een nieuw bericht als het inkomen is verwerkt. Op de pagina Verwerkingstijden ziet u de gemiddelde verwerkingstijd.

Regel het online

Klopt er iets niet in uw persoonlijke gegevens, log dan in op Mijn DUO. Bij 'Mijn berichten' staat vaak meer uitleg en ziet u precies hoe u geregistreerd staat. Telefonisch kunt u geen wijzigingen doorgeven.

Inloggen Mijn DUOInloggen Mijn DUO

Waarom kan ik niet mailen?

Mailen kan alleen als u van DUO een brief krijgt met daarin een e-mailadres. Of als u in het buitenland woont en geen contact kunt opnemen binnen onze openingstijden. Geef in dat geval uw locatie door.

Meer informatie over het doorgeven van uw locatie en mailen met DUO.

Contact inwoners Caribisch gebied

U kunt in het Caribisch gebied op verschillende manieren contact met ons opnemen.

Verbergen Sluiten
Wat vindt u van de website?

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee

We willen onze website graag verbeteren. Helpt u ons verder? Het duurt ongeveer 1 minuut.

Ja, ik doe mee