Beheren afnamegroep

U beheert geplande afnamegroepen via 'Menu' > 'Afnamebeheer' > 'Overzicht afnamegroepen'. In het overzicht ziet u welke afnamegroepen zijn ingepland. Hier kunt u ook de details raadplegen of wijzigen. Het overzicht kan op 2 manieren getoond worden: als kalenderweergave of als lijstweergave.

Status ‘Distributie mislukt’

Kiest u een afnamegroep aan, dan ziet u onder andere de status. Er zijn verschillende oorzaken waardoor de afnamegroep de status ‘distributie mislukt’ kan krijgen:

  • De FAO-server kan geen verbinding maken met de servers van DUO. Of de FAO-server op uw instelling staat uit. Laat de FAO-beheerder van uw instelling de FAO-server controleren.
  • Er zijn geen kandidaten voor de afnamegroep. U kunt een nieuwe afnamegroep aanmaken.
  • De afnamegroep is deels gedistribueerd. De afnamegroep staat al wel op de FAO en de afname kan plaatsvinden. De afnamegroep is ook zichtbaar in de afnamemonitor. Maar uw server heeft nog geen terugkoppeling gegeven aan DUO.

Zijn deze oorzaken niet van toepassing? Neem dan contact op met de helpdesk Facet op telefoonnummer 050 -599 99 25.

Wachtwoord afnameleider

In het scherm met detailinformatie van de afnamegroep staat ook de inlognaam van de afnameleider. Deze inlognaam gebruikt de afnameleider op het moment van afname om in te loggen op de afnamemonitor. Hierbij heeft hij ook een wachtwoord nodig. Zijn er problemen met het wachtwoord, dan wordt dit getoond in het scherm met detailinformatie, bijvoorbeeld:

  • Distributie van het wachtwoord van de afnameleider is mislukt. Vraag de afnameleider het wachtwoord te resetten.
  • De afnameleider heeft zijn wachtwoord nog niet ingesteld. Vraag hem het wachtwoord te vullen of te wijzigen.
  • Het wachtwoord van de afnameleider is verlopen. Vraag hem zijn wachtwoord te herstellen.

Corrector

Is er geen corrector aan de afname gekoppeld? En moet dat wel? Dan ziet u in het scherm met detailinformatie ‘Niet gevuld’ achter de corrector. De corrector hoeft pas ingevuld te zijn op het moment dat de afnamegroep wordt vrijgegeven voor correctie.

Contact

U kunt uw vraag telefonisch of per mail stellen.

Mailen

Stel uw vraag via helpdeskfacet@duo.nl. Vermeld daarin uw instellingscode. We beantwoorden uw mail binnen 2 werkdagen.

Bellen

U kunt ons bellen op 050 599 99 25 op werkdagen van 7.30 tot 17.00 uur.

Niets missen?

Het onderwijs is constant in beweging. Abonneer u op onze nieuwsbrief.