Software installeren

Voordat u Facet kunt gebruiken, moet u een systeemcheck doen. Met een systeemcheck examen controleert u of alles goed werkt. Gaat u Facet offline gebruiken, dan moet eerst de FAO-server zijn geïnstalleerd.

Acties vooraf:

  • controleren of uw systeem aan de systeemeisen voldoet
  • software downloaden en installeren
  • controleren of de onderwijsniveaus van uw instelling correct in Facet staan

Systeemeisen

In de systeemeisen leest u waaraan uw systeem moet voldoen om goed te werken met Facet.

Installeren software

In het schema ziet u welke software u moet installeren. De software en de handleidingen staan in de beheeromgeving van Facet in het menu 'Downloads' onder 'Facet'. Alleen de beheerder Facet en de FAO-beheerder kunnen ze downloaden.

Software Online Offline Toelichting
Bootable client lockdown  ja ja Deze beveiligde client wordt gebruikt door de kandidaten tijdens het examen op een (ondersteunde) PC of laptop.
Chromebook afname app  ja
ja
Deze afnameclient wordt gebruikt door de kandidaten tijdens het examen op een Chromebook.
MacOS afname app  ja
ja
Deze afnameclient wordt gebruikt door de kandidaten tijdens het examen op een Mac OS platform.
PC-app voor Windows/Mac/Linux ja
ja
Deze app wordt gebruikt door de corrector bij het corrigeren van de examens en door de planner tijdens de inzage van examenresultaten.
FAO (ISO) nee
ja
Deze software (ISO) hebt u nodig om de FAO-server te installeren. Na de installatie kunt u offline examens afnemen.

Controleren onderwijsniveaus

U kunt een examen of toets alleen inplannen voor de opleidingsniveaus die bij uw instelling zijn vastgelegd in Facet. Daarom moet de afnameplanner de onderwijsniveaus controleren in Facet:

  1. Ga naar 'Examenbeheer' en kijk onder onder 'Raadplegen kenmerken'.
  2. Selecteer in het dropdownmenu de afnamelocatie.
  3. De opleidingsniveaus waarvoor een vinkje staat, staan bij deze locatie geregistreerd. Is het overzicht bij uw afnamelocatie niet volledig, neem dan contact met ons op.

Contact

U kunt uw vraag telefonisch of per mail stellen.

Mailen

Stel uw vraag via helpdeskfacet@duo.nl. Vermeld daarin uw instellingscode. We beantwoorden uw mail binnen 2 werkdagen.

Bellen

U kunt ons bellen op 050 599 99 25 op werkdagen van 7.30 tot 17.00 uur.

Niets missen?

Het onderwijs is constant in beweging. Abonneer u op onze nieuwsbrief.