Naar Nieuwsoverzicht

Schermen verzuimloket vernieuwd

Vanaf 23 oktober 2024 zijn de schermen in Mijn DUO voor het melden van verzuim vernieuwd.

Nieuw uiterlijk verzuimloket

Scholen in het voortgezet onderwijs en mbo melden verzuim via hun administratiepakket of via het verzuimloket in Mijn DUO. De applicatie in Mijn DUO is nu vernieuwd. De functionaliteit is grotendeels ongewijzigd maar het uiterlijk van de schermen is opgefrist.

Belangrijkste wijzigingen

In de vorige versie kon u kiezen voor de opties ‘Opvoeren verzuim’ en ‘Raadplegen verzuim’. Dit is nu vervangen door 1 optie ‘Verzuimmeldingen beheren’. U kunt hier bestaande verzuimmeldingen raadplegen of wijzigen of een nieuwe verzuimmelding opvoeren.

Als u een nieuwe verzuimmelding opvoert, dan vragen wij u de gegevens van de contactpersoon in te voeren. Op die manier beschikt de gemeente altijd over de juiste contactgegevens. Door deze wijziging is de optie ‘Beheer contactpersonen’ in Mijn DUO niet meer beschikbaar. 

Bij de gegevens van de onderwijsinstelling worden de velden ‘onderwijsaanbiederscode’ en ‘onderwijslocatiecode’ automatisch gevuld met de gegevens uit de Registratie Instellingen en Opleidingen (RIO). U kunt de locatiecode nog wel wijzigen als dat nodig is. Door deze wijziging is de optie ‘Beheer locaties’ in Mijn DUO niet meer beschikbaar.

Meer informatie

Wilt u meekijken hoe de nieuwe schermen eruit zien? Kijk dan in de vernieuwde Handleiding verzuimloket. U vindt deze handleiding op de pagina Melding doorgeven onder de alinea vo en mbo. 

Niets missen?

Het onderwijs is constant in beweging. Abonneer u op onze nieuwsbrief.