Leerbaarheidstoets
- In het kort
- Problemen oplossen
Problemen oplossen
DUO zet de LBT voor de kandidaat klaar. De toetsbegeleider begeleidt de afname van de toets. Lees wat u moet doen als er iets misgaat.
Inloggen Optimum
Het inlogscherm van het Supervisor Dashboard vindt u hier: Inloggen Supervisor Dashboard Link opent externe pagina
Om in te loggen hebt u een geldig wachtwoord nodig. Als u een account aanmaakt, krijgt u van DUO een e-mail met uw inlognaam en wachtwoord. Is uw wachtwoord verlopen of verloren? Op de inlogpagina van het supervisor dashboard staat de link 'Wachtwoord vergeten'. Hiermee kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen.
Is het wachtwoord bij Optimum Assessment geblokkeerd? Stuur dan een e-mail naar toetsbegeleiders@duo.nl. DUO maakt zo snel mogelijk een nieuw wachtwoord aan en geeft het account vrij.
Examennummer niet zichtbaar
Een LBT-examennummer is een jaar geldig. Na een jaar wordt het automatisch vernieuwd. Is het examennummer niet zichtbaar, dan is het mogelijk verlopen.
- Neem contact op met DUO en informeer of de inburgeraar al een leerbaarheidstoets heeft gemaakt.
- Zo niet, stuur een e-mail naar toetsbegeleiders@duo.nl. DUO kan dan een nieuw examennummer aanmaken.
- Na het aanmaken van een nieuw examennummer, is de LBT beschikbaar met ingang van de volgende dag.
LBT te vroeg vrijgegeven of afgesloten
Geeft u de LBT te vroeg vrij, dan wordt deze vergrendeld. Is de toets nog niet gestart? Dan kan de toets alsnog worden gestart zodra de kandidaat er is.
Wordt de toets afgesloten tijdens het maken, dan kan deze niet opnieuw worden geopend. DUO moet dan een nieuwe toets klaarzetten. Stuur een e-mail naar toetsbegeleiders@duo.nl en vermeld de volgende gegevens:
- naam toetsbegeleider
- e-mailadres toetsbegeleider
- naam kandidaat
- examennummer
- gemeente waarvoor de toets wordt afgenomen
- wanneer de toets nodig is
De toetsbegeleider krijgt een e-mail wanneer de toets weer beschikbaar is.
Verkeerde LBT gemaakt
Heeft een kandidaat de LBT van een andere kandidaat gemaakt? Stuur dan een e-mail naar toetsbegeleiders@duo.nl en beschrijf wat er is gebeurd. Vermeld ook de volgende gegevens van beide kandidaten:
- voor- en achternaam
- geboortedatum
- examennummer
- burgerservicenummer
Geen uitslag
Soms staat de uitslag van de LBT nog niet in de Mijn DUO, terwijl de toets al gemaakt is. Mogelijk staat dan het juiste examennummer niet in Mijn DUO. U kunt dit navragen op toetsbegeleiders@duo.nl met de volgende gegevens:
- voor- en achternaam kandidaat
- geboortedatum
- burgerservicenummer
Oefenen en e-learning
- Er is een oefenomgeving voor inburgeraars Link opent externe pagina . Hiermee kunt u ook testen of alles naar behoren werkt.
- Of volg de e-learning voor toetsbegeleiders Link opent externe pagina . Wilt u toetsbegeleider worden, dan moet u deze e-learning doorlopen voordat u begint aan uw opleiding bij bureau ICE.
Contact
U kunt uw vraag telefonisch of per mail stellen. Of ga naar de contactpagina voor meer informatie.
Mailen
Stel uw vraag via sci@duo.nl. We beantwoorden uw mail binnen 5 werkdagen.
Bellen
U kunt ons bellen op 050 599 91 91 op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.